Eko-Soft Maciej Korpik 
NIP: 618-199-29-06 

e-mail: [email protected]

Nr konta: 45 1940 1076 3073 2494 0000 0000

ul. J. Słowackiego 38A/15,
60-825 Poznań 
tel. 61 307 18 95
faks 61 666 00 27

 

 

 

© 2019 Eko-Soft. Wszelkie prawa zastrzeżone

8

 

 

7

 

6

 

 

5

 

4

 

3

 

2

 

1

 

Zaufali nam

Eko-Soft 

Opłaty środowiskowe

Eko-Soft

Ewidencja odpadów

Programy

Masz pytania?  Zadzwoń!
         + 48 (61) 307 18 95

Wszystkie wpisy na KEO, KEOK w programie posiadają swój status widoczny w tabeli:

 

Poniżej znajduje się lista wszystkich możliwych statusów z omówieniem.

1. Wpis w BDO.
To podstawowy status, który informuje, że dany wpis znajduje się w BDO i nie jest z nim wymagana żadna akcja w programie.

2. Do wysłania do BDO (nowy wpis).
Ten status występuje w przypadku, gdy skorzystamy z opcji utworzenie wpisu na ewidencji lokalnie (tylko w programie). Takie wpisy należy w dalszej kolejności wysłać do BDO. 

3. Błąd dodawania do BDO.
Taki status pojawi się, gdy z programu wysyłamy wpis do BDO i ze strony serwera nie otrzymamy odpowiedzi. Jest to niestety dość częsta sytuacja. Taki brak odpowiedzi oznacza w praktyce, że na 99% wpis został utworzony w BDO, choć może pojawić się na stronie BDO nawet po minucie. W sporadycznych sytuacjach wpis faktycznie nie został dodany.
Aby poprawić ten status należy wykonać synchronizację KEO z BDO. Program rozpozna, że w BDO pojawił się wpis tego samego typu, z taką samą datą i masą i zamieni status na "Wpis w BDO". Jeśli po synchronizacji status się nie zmieni (nadal "Błąd dodawania do BDO"), to należy skorzystać z opcji ponownego wysłania na KEO.

4. Błąd aktualizacji w BDO.
Status pojawi się, gdy edytowaliśmy istniejący w BDO wpis i nie otrzymaliśmy odpowiedzi z serwera. Aktualnie jest to niezwykle rzadka sytuacja, ponieważ przy braku odpowiedzi na edycję program ponawia próbę zapisu w BDO. W tej chwili taki status może wystąpić w przypadku awarii BDO. 
Rozwiązaniem jest ponowne wysłanie do BDO.
5. Błąd usuwania w BDO.
Ten status pojawia się, gdy w programie usuwaliśmy istniejący w BDO wpis i nie otrzymaliśmy odpowiedzi z serwera. Tak jak w przypadku błędu dodawania, wpis na 99% powinien zostać usunięty z BDO. Rozwiązaniem jest synchronizacja KEO z BDO. Jeśli wpis nie zmieni statusu, to należy ponownie wykonać jego usunięcie.

6. Pobrany z BDO, wymaga uzupełnienia.
Ten status występuje, gdy pobraliśmy wpis z BDO, jednak na potrzeby sprawozdań potrzebujemy więcej informacji. Typowym przykładem jest wytworzenie odpadów. W BDO nie ma informacji, czy odpad powstały w instalacji powstał po przetworzeniu odpadów, czy np. na linii produkcyjnej. Dla odpadu powstałego z przetwarzania potrzebne są informacje o metodzie przetwarzania, instalacji itp.
Rozwiązaniem jest edycja takiego wpisu, program przy próbie zapisu wymusi podanie potrzebnych informacji. Z punktu widzenia poprawności ewidencji, np. przy kontroli WIOŚ lub UM, taki wpis jest jak najbardziej poprawny.

7. Usunięty w BDO.
Taki status powstaje w sytuacji, gdy wpis, który jest w programie i w BDO:

- zostanie usunięty bezpośrednio na stronie BDO.
- przeprowadzimy w programie synchronizację KEO z BDO z zaznaczoną opcją "pozostaw i oznacz usunięte w BDO".
Status ten służy do kontroli nad tym, aby widzieć, co zostało w BDO usunięte. Jest to przydatna opcja np. dla osób nadzorujących ewidencję w danej firmie.
Po zapoznaniu się z tak oznaczonymi wpisami, należy je usunąć lokalnie w programie. Jest również opcja przywrócenia ich do BDO.

 

 

 

Statusy wpisów w ewidencji odpadów.
29 grudnia 2021

Strona główna /

Aktualności

Powrót